DHEA Hormonu ve Gebelik

Böbrek üstü bezlerinde kolestrolden sentezlenir, zayıf etkili androjendir. Meme bezleri, prostat, üreme organları, kemikler ve kaslar hedef dokulardır.
DHEA kadınlarda östrojene,erkeklerde ise androjene dönüşür.
DHEA seviyesi yaş ilerledikçe azalma göstermektedir.Yaş ilerlemesiyle birlikte DHEA azalmasına bağlı olarak yorgunluk,uyku bozuklukları, kaslarda güçsüzlük, menopoz ve andropoza benzer bozukluklar görülür.

DHEA tabletler ağızdan alınarak vücuttaki eksiklikler giderilir. Yarılama süresi yaklaşık 12 saattir.

Herhangi bir malignite durumunda, karaciğer ve böbrek yetmezliklarinde kullanılmaz.
Günde 2 kez olmak üzere 2 veya 3 kutu zayıf over rezerviolan hastalarda önerilebilir.İlacın kullanımı ile ilgili olarak bilim adamlarının hepsi hemfikir olmamakla birlikte ileri yaş hastalarda oosit kalitesini arttırdığını öne süren yayınlarda vardır.

Growth hormon kullanımı:

Zayıf yumurtalık cevabı olanlarda kullanılabilecek seçenekler arasında sayılabilir ama daha çok bilimsel çalışmalara ihtiyaç vardır. Hem başarısız uygulamalar sonrasında başvurulacak takviyeler arasında olabilir hem de yumurta kalitesini artırıcı etkisi kullanılabilir.Uzun süre kullanımı önermemek gerekir.

DHEA Takviyesi Alabilirsiniz!

Takviye almadan önce kan serum seviyesine baktırmanız önemlidir.

Birçok insan, hormonlarınızı dengelemenin daha iyi görünmenin ve hissetmenin anahtarı olduğunu iddia ediyor.

Hormonlarınızı dengelemenin birçok doğal yolu olsa da, ilaçlar veya takviyeler de hormon seviyenizi değiştirebilir ve sağlık yararları sağlayabilir.

DHEA, vücudunuzdaki diğer hormonların seviyelerini etkileyebilecek hem doğal bir hormon hem de popüler bir takviyedir.

Kemik yoğunluğunu artırma, vücut yağını azaltma, cinsel işlevi iyileştirme ve bazı hormonal sorunları düzeltme potansiyeli üzerinde çalışılmıştır.

DHEA Nedir ve Nasıl Çalışır?

DHEA veya dehidroepiandrosteron, vücudunuz tarafından üretilen bir hormondur.

Bir kısmı, başlıca erkek ve dişi cinsiyet hormonları olan testosteron ve östrojene dönüştürülür.

Etkileri, bu dönüşüm gerçekleştikten sonra testosteron ve östrojen etkilerinin yanı sıra DHEA molekülünün kendisi tarafından yönlendirilebilir.

DHEA'nın doğal olarak üretildiği göz önüne alındığında, bazıları neden ek olarak tüketildiğini merak ediyor. Bunun ana nedeni, DHEA seviyelerinin yaşlandıkça azalması ve bu düşüşün birkaç hastalıkla ilişkili olmasıdır.

Aslında, yetişkinlik döneminde DHEA'nın %80'e kadar azaldığı tahmin edilmektedir. Seviyeler 30 yaş civarında düşmeye başladığından, bu sadece yaşlı yetişkinler için geçerli değildir.

Düşük DHEA seviyeleri kalp hastalığı, depresyon ve ölüm oranı ile ilişkilendirilmiştir.

Bu hormonu takviye olarak aldığınızda vücudunuzdaki seviyeleri yükselir. Bir kısmı da testosteron ve östrojene dönüştürülür.

Cinsel İşlev, Doğurganlık ve Libidoyu İyileştirebilir.

Erkek ve kadın cinsiyet hormonlarını etkileyen bir takviyenin cinsel işlevi de etkilemesi şaşırtıcı değildir.

Yeni başlayanlar için, DHEA takviyeleri, doğurganlığı bozulmuş kadınlarda yumurtalıkların işlevini iyileştirebilir.

Hatta doğurganlık sorunu yaşayan 25 kadında tüp bebek (IVF) başarısını artırdı.

Bu kadınlara DHEA tedavisinden önce ve sonra IVF uygulandı. Tedaviden sonra, kadınlar daha fazla yumurta üretti ve daha yüksek oranda yumurta döllendi -%67, tedaviden önce %39.

Bir çalışma, IVF sırasında DHEA takviyesi alan kadınların, kontrol grubundaki% 4 canlı doğum oranına kıyasla %23 canlı doğum oranına sahip olduğunu buldu.

Ek olarak, birkaç çalışma, bu takviyelerin hem erkeklerde hem de kadınlarda libido ve cinsel işlevi artırabileceğini göstermiştir.