Endometriozis Neden Ağrı ve Sağlık Sorunlarına Neden Olur?

Endometriozis büyümeleri iyi huyludur (kanserli değildir). Ancak yine de sorunlara neden olabilirler.

Endometriozis, rahmin veya rahmin iç kısmındaki astara benzer doku, rahim veya rahmin dışında ait olmadığı yerde büyüdüğünde ortaya çıkar. Endometriozis büyümeleri, adet döneminiz boyunca uterusunuzun içindeki astarın her ay yaptığı gibi şişebilir ve kanayabilir. Bu, şişmeye ve ağrıya neden olabilir, çünkü doku vücudunuzdan kolayca çıkamayacağı bir bölgede büyür ve kanar.

Büyümeler de genişlemeye devam edebilir ve aşağıdaki gibi sorunlara neden olabilir:

• Büyümeler yumurtalıklarınızı kapladığında veya yumurtalıklarınıza dönüştüğünde fallop tüplerinizi engelleme. Yumurtalıklarda sıkışan kan kist oluşturabilir .
  • Enflamasyon (şişme)
  • Skar dokusu ve adezyonlar oluşturmak (organlarınızı birbirine bağlayabilen doku tipi). Bu skar dokusu pelvik ağrıya neden olabilir ve hamile kalmanızı zorlaştırabilir.
  • Bağırsaklarınızdaki ve mesanenizdeki sorunlar

Endometriozisin birincil semptomu, genellikle adet dönemleriyle ilişkili pelvik ağrıdır. Birçoğu adet dönemlerinde kramp yaşarsa da, endometriozis olanlar tipik olarak normalden çok daha kötü adet ağrılarını tanımlar. Ağrı da zamanla artabilir.

Endometriozisin yaygın belirti ve semptomları şunlardır:

• Ağrılı dönemler (dismenore). Pelvik ağrı ve kramp önce başlayabilir ve birkaç gün adet dönemine kadar uzayabilir. Ayrıca bel ve karın ağrınız da olabilir.
  • İlişki ile ağrı. Seks sırasında veya sonrasında ağrı endometriozis ile yaygındır.
  • Bağırsak hareketleri veya idrara çıkma ile ağrı. Bu semptomları adet döneminde yaşamanız muhtemeldir.
  • Aşırı kanama. Ara sıra ağır adet dönemleri veya dönemler arasında kanama (adetlararası kanama) yaşayabilirsiniz.
  • Kısırlık. Bazen endometriozis önce infertilite tedavisi arayanlarda teşhis edilir.
  • Diğer belirti ve bulgular. Özellikle adet dönemlerinde yorgunluk, ishal, kabızlık, şişkinlik veya mide bulantısı yaşayabilirsiniz.

Ağrınızın şiddeti, durumun kapsamının mutlaka güvenilir bir göstergesi değildir. Şiddetli ağrı ile hafif endometriozis olabilir veya çok az ağrıyla veya hiç ağrısız ileri endometriozis olabilir.

Endometriozis bazen pelvik inflamatuar hastalık (PID) veya yumurtalık kistleri gibi pelvik ağrıya neden olabilecek diğer durumlarla karıştırılır. İshal, kabızlık ve karın kramplarına neden olan bir durum olan irritabl bağırsak sendromu (IBS) ile karıştırılabilir. IBS, tanıyı zorlaştırabilecek endometriozise eşlik edebilir.